Podmienky používania aplikácie
-
Obchodná spoločnosť DÔVERA zdravotná poisťovňa, a. s., so sídlom Einsteinova 25, 851 01 Bratislava, IČO: 35 942 436, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sa, vložka č. 3627/B (ďalej len „Dôvera“) prevádzkuje pre poistencov a individuálnych platiteľov poistného na verejné zdravotné poistenie (ďalej len „Klient“) mobilnú aplikáciu (ďalej len „MoA“).
MoA je dostupná pre mobilné zariadenia s operačnými systémami iOS a Android.
Tieto podmienky používania Moa a spracovania osobných údajov a ich používania v MoA (ďalej len „Podmienky“) dopĺňajú informácie o spracúvaní osobných údajov, vypracované v súlade s čl. 13 a 14 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „Nariadenie GDPR“) zverejnené na webovom sídle Dôvery (ďalej len „Podmienky ochrany súkromia“).
Účelom podmienok je poskytnúť Klientom doplňujúce informácie ohľadom podmienok používania MoA a spracúvania osobných údajov v MoA zo strany Dôvery ako prevádzkovateľa podľa Nariadenia GDPR.
1. Prístup k MoA
Prístup k MoA má každý Klient, ktorý je povinne verejne zdravotne poistený na Slovensku a o používanie MoA prejaví záujem bezplatnou registráciou do mobilnej aplikácie.2. Prihlásenie do MoA
Po úspešnej registrácii (bod 1. Podmienok) sa Klient prihlasuje do MoA uvedením a overením svojej e-mailovej adresy a mobilného čísla prostredníctvom zaslaných jednorazových kódov. Klient má možnosť zvoliť si tiež ochranný prvok, ktorý využíva na následné prihlásenie, pokiaľ sa z MoA neodhlási. Klient má na výber: PIN kód, odtlačok prsta alebo FaceID (sken tváre). Pokiaľ sa Klient z MoA neodhlási, vždy mu je umožnený vstup do MoA iba zadaním ním zvoleného ochranného prvku.
3. Pravidlá prístupu a obmedzenia
Používanie MoA sa neobmedzuje iba na jednu geografickú oblasť. Používanie MoA je dobrovoľné a klient jej stiahnutím, registráciou a potvrdením súhlasu súhlasí s podmienkami.4. Údaje v MOA
4.1 V MoA po registrácii klient:- V profile vidí svoje identifikačné údaje, ktoré o ňom eviduje Dôvera (meno, priezvisko, identifikačné číslo poistenca). Súčasne v profile vidí aj kontaktné údaje v rozsahu mobilné číslo, e-mailová adresa, číslo bankového účtu, ktoré o ňom eviduje Dôvera a ktoré má možnosť si v MoA zmeniť.
- Môže uplatňovať benefity poskytované Dôverou.
- Má zobrazený svoj preukaz poistenca, Európsky preukaz zdravotného poistenia (EHIC). Klient má možnosť podať žiadosť o preukaz poistenca a stiahnuť si tiež náhradný certifikát pre EHIC. Oba preukazy sú dostupné aj bez dátového pripojenia.
- Má zobrazené recepty na lieky, zdravotnícke pomôcky a dietetické potraviny – predpísané (nové) a vybrané v lekárni za posledný rok.
- Má možnosť overiť dostupnosť predpísaného lieku a možnosť rezervovať liek vo vybranej lekárni.
- Má zobrazené preventívne prehliadky.
- Má zobrazenú zdravotnú kartu za posledných 24 mesiacov a má možnosť požiadať o zaslanie výpisu z účtu poistenca.
- Má možnosť reklamovať vykázané výkony zdravotnej starostlivosti za posledných 12 mesiacov.
- Môže si stiahnuť údaje k limitu spoluúčasti v prípade, ak na tento limit má klient nárok.
- Môže vyskúšať samodiagnostiku.
- Prečítať si rýchle správy z Dôvery (push notifikácie).
- Vidí výsledok ročného zúčtovania poistného na verejné zdravotné poistenie a môže si ho stiahnuť vo formáte pdf.
- Zaplatiť poistné alebo nedoplatok z ročného zúčtovania poistného na verejné zdravotné poistenie a získať prehľad stavu účtu poistného
- Ak je klient rodičom maloletého dieťaťa a obaja sú poistení v Dôvere, má rodič prístup k profilu maloletého. Údaje sú mu sprístupnené do 18. roku veku maloletého
Všetky uvedené údaje, vrátane osobných údajov, zobrazuje Dôvera zo svojich informačných systémov, ktoré o klientovi spracúva v súlade s podmienkami ochrany súkromia. V prípade zmeny kontaktných údajov zo strany klienta sú tieto osobné údaje zasielané do informačných systémov Dôvery a Dôvera ich spracúva pre účely uvedené v podmienkach ochrany súkromia. Údaje z účtu poistenca sú sprístupnené klientom v elektronickej pobočke Dôvery.
V MoA Dôvera informuje klientov o programoch zdravia, ktorým sa venuje v spolupráci s poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti (napr. Pomáhame ľuďom s cukrovkou, Bojovníci za zdravie)
4.2 Údaje, ku ktorým má MoA prístup
MoA pre vybrané funkcie získava aj niektoré z tzv. „personal and sensitive information“ (tzn. osobné a citlivé informácie) alebo má prístup k vybraným komponentom mobilného zariadenia.MoA umožňuje:
a) Cez funkcionalitu „Odtlačok prsta“ vyhotovenie odtlačku prsta a cez funkcionalitu „Kamera“ vyhotovenie skenu tváre (FaceID) klienta ako zvoleného ochranného prvku pre prihlásenie do MoA (bod 2 podmienok). Odtlačok prsta ani FaceID Dôvera nespracúva (neprenáša sa z MoA do jej informačných systémov) a sú uložené výlučne v mobilnom zariadení klienta.b) Cez funkcionalitu „Kamera“ vyhotovenie fotografie klienta a jej umiestnenie v jeho profile. Túto fotografiu Dôvera nespracúva (neprenáša sa z MoA do jej informačných systémov) a je uložená výlučne v mobilnom zariadení klienta.
c) Cez funkcionalitu „Kamera“ vyhotovenie fotografie dokladov pre účely uplatnenia benefitov pre klientov (napríklad benefit Zdravé zuby). Bez povolenia funkcionality „Kamera“ nedovolí mobilné zariadenie klienta tieto doklady odfotiť a pripojiť k žiadosti. V takom prípade ich môže klient zaslať do Dôvery iným spôsobom. Doklady o poskytnutí zdravotnej starostlivosti (absolvovanie ošetrenia) alebo o úhrade sú povinnými prílohami žiadosti pri uplatnení benefitov. Údaje zo žiadosti a príloh spracúva Dôvera na účely spracovania žiadosti.
d) Prepojenie so službou „Kontakty a volania“ z dôvodu možnosti zavolať priamo z MoA na zákaznícku linku Dôvery bez nutnosti dodatočného overovania klienta.
e) Cez funkcionalitu „Čítanie dokumentov z externého úložiska“ načítanie fotografie profilu a dokladov pre účely uplatnenia benefitov pre klientov (napríklad benefit Zdravé zuby). Bez povolenia funkcionality „Čítanie dokumentov z externého úložiska“ nedovolí mobilné zariadenie klienta tieto fotografie alebo doklady pripojiť k profilu alebo k žiadosti. V takom prípade ich môže klient zaslať do Dôvery iným spôsobom. Doklady o poskytnutí zdravotnej starostlivosti (absolvovanie ošetrenia) alebo o úhrade sú povinnými prílohami žiadosti pri uplatnení benefitov. Údaje zo žiadosti a príloh spracúva Dôvera na účely vykonávania verejného zdravotného poistenia - spracovanie žiadosti. Fotografiu v profile Dôvera nespracúva (neprenáša sa z MoA do jej informačných systémov) a je uložená výlučne v mobilnom zariadení klienta.
Prístup k jednotlivým funkciám MoA môže klient kedykoľvek zmeniť v nastaveniach svojho mobilného zariadenia. Avšak zakázanie týchto prístupov môže ovplyvniť funkčnosť MoA.
Tieto funkcie zvyšujú používateľský komfort MoA pre klienta.
Uisťujeme klientov, že akékoľvek údaje získané týmto spôsobom nie sú používané na iné účely ako na tie, ktoré sú uvedené v podmienkach alebo v podmienkach ochrany súkromia.
5. Účel spracúvania, právny základ spracúvania a rozsah spracúvania osobných údajov
Účely spracovania, právne základy spracovania a rozsah spracúvaných osobných údajov je uvedený v Podmienkach a v Podmienkach ochrany súkromia.6. Práva dotknutých osôb, príjemcovia, prenos a doba spracúvania osobných údajov
Práva dotknutých osôb, zoznam príjemcov osobných údajov vrátane sprostredkovateľov Dôvery, prenos osobných údajov a doba spracúvania osobných údajov je v plnom rozsahu uvedená v Podmienkach ochrany súkromia.V prípade klientov so zariadením s operačným systémom iOS je možné požiadať o zrušenie účtu. V takom prípade Dôvera vykoná zrušenie účtu klienta odpárovaním jeho zariadenia.
-
Obchodná spoločnosť DÔVERA zdravotná poisťovňa, a. s., so sídlom Einsteinova 25, 851 01 Bratislava, IČO: 35 942 436, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sa, vložka č. 3627/B (ďalej len „Dôvera“) prevádzkuje pre poistencov a individuálnych platiteľov poistného na verejné zdravotné poistenie (ďalej len „Klient“) elektronickú pobočku pre poistenca (ďalej len „EP“).
Tieto podmienky obsahujú základné pravidlá používania a spracovania osobných údajov v EP (ďalej len „Podmienky“). Podmienky ďalej dopĺňajú informácie o spracúvaní osobných údajov, vypracované v súlade s čl. 13 a 14 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „GDPR“) zverejnené na webovom sídle Dôvery (ďalej len „ Podmienky ochrany súkromia“).
Účelom podmienok je poskytnúť dotknutým osobám doplňujúce informácie ohľadom podmienok používania EP a spracúvania osobných údajov v EP zo strany Dôvery ako prevádzkovateľa podľa GDPR.
1. Prístup k EP
EP je prístupná každému Klientovi, ktorý je povinne verejne zdravotne poistený na Slovensku a o používanie EP prejaví záujem bezplatnou registráciou. Zároveň zahrňuje aj klientov, poistencov EÚ, ak boli používateľmi EP pred zmenou štátu poistenia.Pri registrácii je klient povinný uviesť:
- rodné číslo,
- identifikačné číslo poistenca,
- mobilné telefónne číslo,
- e-mail,
- zodpovednosť na overovacie bezpečnostné otázky.
2. Prihlásenie
2.1. Prihlásenie do EP
Po úspešnej registrácii sa klient prihlasuje do EP uvedením e-mailu alebo mobilného telefónne čísla, na ktoré obdrží jednorazový kód.
3. Pravidlá prístupu a obmedzenia
Používanie EP je obmedzené pre nasledovné krajiny a prehliadače: Bielorusko, Čína, India, Irán, Severná Kórea, Nigéria, Ruská Federácia a prehliadač Tor. Používanie EP je dobrovoľné a klient registráciou súhlasí s podmienkami.
Používanie EP je dobrovoľné a klient jej stiahnutím, registráciou a potvrdením súhlasu súhlasí s podmienkami.
4. Údaje v EP
4.1 Údaje zobrazené v EP zo strany Dôvery
V EP po registrácii a prihlásení vidí klient:
- V časti Nastavenia svoje identifikačné údaje, ktoré o ňom eviduje Dôvera a má možnosť si ich upraviť. Vie pridať svoje deti, ak sú poistené v Dôvere a nastaviť si notifikácie.
- Môže uplatňovať benefity poskytované Dôverou
- Má zobrazený svoj preukaz poistenca a vie si požiadať o vydanie nového.
- Má zobrazenú svoju zdravotnú kartu a preventívne prehliadky. Môže tiež reklamovať vykázané výkony zdravotnej starostlivosti.
- Vie si pozrieť stav svojho účtu a zaplatiť poistné na verejné zdravotné poistenie.
- Požiadať o potvrdenia a výpisy.
- Môže si stiahnuť údaje k limitu spoluúčasti v prípade, ak na tento limit má Kklient nárok.
Doplniť si chýbajúcich platiteľov poistného.
- Ak je klient rodičom maloletého dieťaťa a obaja sú poistení v Dôvere, má rodič prístup k profilu maloletého. Údaje sú mu sprístupnené do 18. roku veku maloletého.
- Môže si prečítať správy z Dôvery.
Všetky uvedené údaje, vrátane osobných údajov, zobrazuje Dôvera zo svojich informačných systémov, ktoré o klientovi spracúva v súlade s podmienkami ochrany súkromia. V prípade zmeny kontaktných údajov zo strany klienta sú tieto osobné údaje zasielané do informačných systémov Dôvery a Dôvera ich spracúva pre účel vykonávania verejného zdravotného poistenia.
5. Bezpečnosť
Klient EP berie na vedomie, že:
- V EP sa nachádzajú citlivé informácie o jeho zdravotnom stave a osobné údaje, pričom za ich ochranu zodpovedá klient. Vidí nielen údaje o sebe, ale po splnení podmienok zdravotnej poisťovne môže mať prístupné aj osobné a iné citlivé údaje jeho neplnoletých detí, resp. osôb s obmedzenou alebo pozbavenou spôsobilosťou na právne úkony, ktorým je určený ako opatrovník.
- Zobrazovanie a prenos všetkých údajov v EP prebieha cez zabezpečený komunikačný kanál. Zabezpečený prístup potvrdzuje ikona zámku pri adresnom riadku prehliadača. Kliknutím na zámok získa používateľ podrobnejšie informácie o zabezpečení jeho osobných údajov.
- Zodpovedá za presnosť a správnosť údajov poskytnutých pri registrácii.
- Zodpovedá za to, že: a) prijme opatrenia potrebné na zabránenie zneužitia jeho prihlasovacích údajov neoprávnenou osobou, b) nám bezodkladne nahlási neoprávnené použitie jeho prihlasovacích údajov.
- Pri telefonickom rozhovore so zamestnancom Dôvery, ak má klient technický problém s EP, môže kliknúť na link „Kód na zdieľanie“. Po nadiktovaní kódu tým zamestnancovi Dôvery vyzdieľa svoju aktívne otvorenú obrazovku. Zamestnanec Dôvery tak uvidí časť obrazovky klienta s aplikáciou EP, s ktorou má klient problém (napr. údaje sa nezobrazujú správne, nevie odoslať dokument a pod.). Poskytnutím kódu na zdieľanie zamestnanec Dôvery neuvidí vrchnú listu prehliadača klienta ani ďalšie informácie okrem aktuálne otvoreného okna v EP, a nebude môcť ani prevziať ovládanie kurzora klienta. Klient môže toto prepojenie kedykoľvek prerušiť, pričom zamestnanec Dôvery už nevie sám opäť prepojenie vyvolať.
6. Zasielanie dokumentov
Klient berie na vedomie, že:
a. Elektronická komunikácia nahrádza listinnú podobu doručovaných dokumentov v zmysle Občianskeho zákonníka* a ostatných všeobecne záväzných právnych predpisov. Dokument doručený prostredníctvom Elektronickej pobočky považujeme za rovnocenný s dokumentom zaslaným poštou na adresu trvalého pobytu, sídla alebo inú adresu určenú pre doručovanie zásielok.
b. Prostredníctvom elektronickej pobočky nie je potrebné, a teda ani možné, zasielať dokumenty podpísané zaručeným elektronickým podpisom.*V zmysle § 40 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov je písomná forma zachovaná, ak je právny úkon uskutočnená elektronickými prostriedkami, ktoré umožňujú zachytenie obsahu právneho úkonu a určenie osoby, ktorý právny úkon urobila.
7. Prevádzka
- Zabezpečíme nepretržitú prevádzku elektronickej pobočky, s výnimkou jej nevyhnutnej údržby, nasadzovania nových verzií a odstraňovania chýb, prípadne nepredvídateľných technických porúch na zariadeniach a komunikačných linkách.
- Výpadky elektronickej pobočky oznámime vopred na prihlasovacej obrazovke www.mojadovera.sk alebo formou push správy v mobilnom zariadení. Netýka sa to nedostupnosti elektronickej pobočky alebo mobilnej aplikácie spôsobenej výpadkom sieťových služieb alebo technickou poruchou.
- Nezodpovedáme za škodu, ktorá vám vznikne v dôsledku nedostupnosti elektronickej pobočky alebo mobilnej aplikácie spôsobenej technickou poruchou. Ak aj počas nedostupnosti chcete s nami komunikovať alebo si plniť zákonné povinnosti, využite zákaznícky kontakt.
8. Účel spracúvania, právny základ spracúvania a rozsah spracúvania osobných údajov
Účely spracovania, právne základy spracovania a rozsah spracúvaných osobných údajov je uvedený v Podmienkach a v Podmienkach ochrany súkromia.
9. Práva dotknutých osôb, príjemcovia, prenos a doba spracúvania osobných údajov
Práva dotknutých osôb, zoznam príjemcov osobných údajov vrátane sprostredkovateľov Dôvery, prenos osobných údajov a doba spracúvania osobných údajov je v plnom rozsahu uvedená v Podmienkach ochrany súkromia.