Ako služba funguje

Telefonát a identifikácia volajúceho

Súhlas s poskytnutím osobných údajov a konzultácia s lekárom

Poskytnutie rady

DôveraLinka24 nenahrádza lekársku službu prvej pomoci, ústavnú pohotovostnú službu a záchranné služby. V žiadnom prípade nie je alternatívou k volaniu na linku záchrannej zdravotnej služby. V prípade vážnych akútnych zdravotných problémov volajte číslo 112 alebo 155.

poraďte sa, ak potrebujete

  • Nočné horúčky

    Moja dvojročná dcérka mala celú nedeľu horúčky do 39 stupňov, dvakrát zvracala. Nevedela som si ani predstaviť, aké by to bolo vybrať sa s ňou na pohotovosť 30 kilometrov od nášho domu. Pani doktorka ma fantasticky upokojila. Do rána sme zostali doma. Aj naša detská lekárka potvrdila, že to bolo najlepšie, čo som mohla urobiť.

  • Tráviace problémy

    Po celodenných hnačkách som už nevedel, čo robiť. Pritom sa stačilo poradiť cez telefón. Neveril som, že návod na zlepšenie bude taký jednoduchý. Paracetamol, čierny čaj a ryžový odvar zabrali. Môj lekár na druhý deň povedal, že by mi poradil to isté.

  • Správny postup

    Keď som volal pre bolesti brucha môjho 5–ročného syna, chcel som sa iba uistiť, že to nie je nič vážne. Našťastie ma lekár telefonicky správne usmernil a ešte večer bolo slepé črevo von. Včas a bez komplikácií.

LEKÁR VÁM MôŽE POMôCŤ

Ak potrebujete radu, ako postupovať v prípade náhleho zhoršenia zdravotného stavu.

Ak sa chcete poradiť o správnom dávkovaní liekov alebo sa vyhnúť nevhodným kombináciám liekov.

Vysvetlením výsledkov laboratórnych vyšetrení a odporúčaní vášho lekára.

Pri odporúčaniach ako sa pripraviť na operáciu a aký režim dodržiavať po operačných zákrokov.

Náš tím

  • Bc. František Halama

    Zdravotná sestra, chirurgická špecializácia, 12 ročná prax na ortopédii -
    traumatológii a jednotke intenzívnej starostlivosti.

  • Bc. Soňa Munková

    Záchranárka s 5-ročnou praxou z viacerých oblastí zdravotníctva. Má
    skúsenosti z odboru plastickej a estetickej medicíny, ako aj z oddelenia
    anesteziológie a intenzívnej medicíny a záchrannej zdravotnej služby.

  • Peter Suja

    Zdravotná sestra - záchranár, špecialista na urgentnú zdravotnú
    starostlivosť s 23-ročnou praxou v záchrannej zdravotnej službe a 10-ročnými skúsenosťami
    ako operátor tiesňovej linky 155.

  • Bc. Denisa Kelleyová

    Zdravotná sestra s ukončeným prvostupňovým vysokoškolským vzdelaním v
    odbore ošetrovateľstvo. Má 5-ročnú prax z operačnej sály, chirurgie
    a psychiatrie.

  • Peter Hubáček – líder tímu operátorov

    Na urgentnú zdravotnícku starostlivosť sa špecializuje viac ako 10 rokov.
    Jeho úlohou je koordinovať a riadiť prácu zdravotníckych operátorov.

  • MUDr. Lea Fedáková – líderka lekárskeho tímu

    Internistka s 20-ročnou lekárskou praxou a
    skúsenosťami z internej kliniky, rýchlej lekárskej pomoci a urgentného príjmu.
    Je odborným garantom služby DôveraLinka24.

  • Veronika Škantárová

    Zdravotná sestra so skúsenosťami z operačnej sály. Záchranárka s 5-ročnou
    praxou v záchrannej zdravotnej službe.

Často kladené otázky

  • Ako funguje táto služba?
    DôveraLinka24 prináša všetkým poistencom Dôvery lekára na telefóne 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Môžu sa s ním poradiť o tom, ako postupovať v prípade ťažkostí so zdravím, pri problémoch s pochopením odporúčaní po vyšetrení či po zákroku u svojho špecialistu, prípadne pri pochybnostiach o ordinovanej liečbe a o vedľajších účinkoch liekov. Operátori služby poradia  aj v otázkach týkajúcich sa dostupnosti zdravotnej starostlivosti v okolí volajúceho. Samotná služba je bezplatná a dostupná na celom Slovensku aj v zahraničí. Kvalita poradenstva je zaručená odborníkmi, ktorí po súhlase volajúceho majú zabezpečený prístup k informáciám o jeho vyšetreniach, hospitalizáciách a liekoch. 
  • V akých prípadoch je možné volať?
    Zdravotníci na DôveraLinke24sú pripravení poradiť vám so všetkým, čo súvisí s vaším zdravotným problémom. Či už je to informácia o pracovnej dobe najbližšej lekárne, odporúčanie lieku na bolesť hlavy, alebo popis režimových opatrení pred CT vyšetrením čriev. Typické zdravotné ťažkosti, kde vám vie služba pomôcť radou, sú chrípka, prechladnutie, akútne infekcie horných dýchacích ciest, zápaly močových ciest, alergie, bolesti chrbta, náhle hnačky, tráviace ťažkosti či menšie úrazy.
  • Čo si pripraviť pred zavolaním na DôveraLinku24?
    Služba je prístupná iba pre poistencov Dôvery a rozhovor môže obsahovať diskrétne informácie, každé volanie sa začína otázkami na identifikáciu volajúceho, prípadne identifikáciu jeho dieťaťa. Pre rýchlejšiu identifikáciu je dobré, aby ste si už pred telefonátom pripravili svoj preukaz poistenca (alebo svojho dieťaťa, ak voláte kvôli nemu). Urýchliť hovor  môžete aj tak, že vo svojej Elektronickej pobočke vopred udelíte súhlas so spracovaním osobných údajov. Udeliť súhlas môžete po prihlásení sa do Elektronickej pobočky vo svojom profile v časti Súhlasy.